Antwoorden op de meeste vragen (FAQ)
Hieronder vind je antwoorden op de meeste vragen omtrent het bestellen van bedrukte give aways en (custom made) relatiegeschenken. Mocht het antwoord op jouw vraag er onverhoopt niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.
Hoe kan ik het snelst online zoeken naar een bepaalde give away?
La Parada heeft de snelste zoekmachine binnen de promotionele branche. Als je al weet wat je nodig hebt, kan je in de zoekbalk bovenaan de website meerdere kenmerken invoeren, bv balpen blauwschrijvend soft grip. Je ziet dan al meteen een selectie give aways, relevante categorieën en je kan ook op Enter klikken voor een breder zoekresultaat.
Je kan ook volstaan met bv alleen het zoekwoord balpen, dan kan je kan daarna (links naast het zoekresultaat) verder verfijnen op artikelgroep en vervolgens alle beschikbare kenmerken.
Als je nog niet precies weet wat je zoekt, dan kan je natuurlijk ook via ons menu Alle relatiegeschenken (rechtsboven in de menubalk) de keuze maken voor een bepaalde productgroep en vervolgens je zoekopdracht verder verfijnen. Kan je het gewenste artikel niet vinden, geen probleem, stuur ons je (aan)vraag middels het contact formulier of bel 085 - 877 2977.
Goed om te weten! La Parada maakt voor veel bedrijven en merken relatiegeschenken en give aways 100% op maat: in je eigen kleur, vorm en verpakking!
Kan ik een proefmodel aanvragen?
Ja, je hebt bij La Parada de mogelijkheid om een gratis (onbedrukt) proefmodel/sample op te vragen, dan kan je vooraf de kwaliteit van het promotionele artikel goed beoordelen. De spelregels hierbij zijn heel eenvoudig, je betaalt in eerste instantie de stuksprijs van het onbedrukte artikel + de verzendkosten (vast bedrag a 4,95). Als je vervolgens een bestelling plaatst, worden deze kosten volledig vergoed. Hierdoor is je proefmodel helemaal gratis*. Op iedere productpagina staat een button sample opvragen om direct een sample in het winkelmandje te plaatsen.
Gelet op bovenstaande regeling is het dus niet mogelijk om proefmodellen retour te sturen, mits vooraf anders overeengekomen. Bij iedere sample bestelling ontvang je van ons altijd een nieuw artikel in een ongeopende verpakking.
* Bij duurdere/exclusieve of meerdere proefmodellen vergoeden wij deze tot 10% van de orderwaarde van je vervolgbestelling. De max. vergoeding is hierbij 25,- per bestelling.
Is het mogelijk om een vrijblijvende offerte aan te vragen?
Jazeker, tot een bepaald bedrag kan je online heel snel je prijs inclusief een opdruk uitrekenen, maar je kunt ons natuurlijk ook een offerte aanvraag sturen. Op iedere artikelpagina (onder de bestelbutton) staat een link vraag vrijblijvend een offerte aan.
Wil je een aanvraag plaatsen voor meerdere give aways, een custom made artikel of voor een artikel wat je niet kan vinden op onze website, gebruik dan ons contact formulier. Doorgaans sturen wij je dan dezelfde dag of binnen 24 uur een vrijblijvende offerte.
Als je een grote oplage nodig hebt of je hebt elders een voordeligere prijs gezien, is het altijd raadzaam om een offerte op te vragen. We kunnen dan specifiek voor jouw wensen een vrijblijvende offerte uitbrengen met een nettoprijs.
Hoe kan ik contact opnemen met La Parada?
Tijdens kantooruren kan je bellen op 085 - 877 2977. Om te mailen of voor ons kantooradres verwijzen we je door naar onze contact pagina.
Kan ik ook een catalogus ontvangen of een afspraak maken?
Ja, dat is zeker mogelijk. Naast het ruime online aanbod hebben we ook een catalogus. Uiteraard kunnen we deze gratis aan je verzenden of we kunnen ook geheel vrijblijvend een afspraak maken om deze langs te brengen. Zodoende kan je meteen je wensen kenbaar maken en kunnen wij je helpen met het vinden van de best passende give away.
Kan ik ook custom made relatiegeschenken of give aways bestellen bij La Parada?
Jazeker, La Parada is specialist op het gebied van custom made relatiegeschenken en give aways. Sommige van deze promotionele artikelen kan je zelf al direct online bestellen. Je herkent de artikelen in het zoekresultaat aan het icoontje met het schaartje. Naast de online artikelen kunnen we (bijna) alles in een eigen ontwerp voor je maken, geheel in je eigen huisstijl. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op of zie onze custom made informatie pagina.
Krijg ik een korting naarmate ik een hoger aantal bestel?
Ja, La Parada hanteert scherpe prijzen en op basis van het door jou ingegeven aantal op de webshop wordt de prijs automatisch aangepast, zowel voor het artikel als de drukkosten. Geen ingewikkelde prijsberekeningen met allerlei kortingspercentages, je ziet bij ons direct de prijs die jij betaalt voor het gewenste aantal.
Ter indicatie zie je rechts in het midden van de artikelpagina hoe de prijsstaffels zijn opgebouwd, dus je hebt snel inzicht vanaf welk aantal je voordeliger inkoopt.
Mocht je elders toch nog een betere prijs gezien hebben of je hebt een grote oplage, neem dan altijd contact met ons op. Wij doen graag ons best om hier alsnog een beter aanbod voor te doen.
Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief BTW?
Onze prijzen zijn in Euro's en excl. 21% of 9% BTW.
Bij bestellingen vanuit België wordt in beginsel wel BTW berekend, echter als je bij opdracht een geldig BTW-nummer opgeeft, wordt in de definitieve orderbevestiging en de factuur het BTW 0-tarief toegepast.
Hoe bereken ik mijn prijs van (bedrukte) give aways?
Het berekenen van je prijs en het bestellen van give aways kan heel eenvoudig online. Vind je het prettiger om gewoon telefonisch of per e-mail te bestellen, dan kan dat natuurlijk ook! Gebruik hiervoor ons contact formulier of bel met 085 877 2977.
Stap 1: Vul eerst het gewenste aantal in, dit kan veelal ook voor meerdere kleuren, zolang het totale aantal maar gelijk of hoger is aan het min. aantal (zie de vermelding bij stap 1).
Stap 2: Kies het aantal kleuren opdruk. De vermelde kosten die rechts in beeld komen na de selectie van het aantal kleuren, zijn voor de opdruk van je logo/tekst op 1 positie op het artikel, mits anders vermeld. Sommige artikelen hebben meerdere drukposities en/of drukformaten. Dit stemmen wij altijd voorafgaand aan het bedrukken met je af middels een digitale drukproef. Zonder je akkoord hierop wordt er nog niets bedrukt. Bij het uploaden van je logo (vanuit het winkelmandje) kan je meteen aangeven wat je wensen zijn.
Stap 3: Hier is standaard een snelle levertijd aangevinkt. Wil je het sneller ontvangen, kies dan spoed (hiervoor wordt een toeslag berekend). Heb je het niet snel nodig, kies dan voor levering normaal, dan geniet je van een extra korting.
Rechts op de pagina wordt op basis van stap 1 t/m 3 direct de totaalprijs uitgerekend. Klik vervolgens op groene Bestellen button om het artikel in je winkelmandje te plaatsen. Je kan verschillende artikelen in je winkelmandje plaatsen, waarna je per artikel een logo kunt uploaden (of achteraf aan ons mailen).
Ben ik gebonden aan bepaalde vaste staffel aantallen?
Nee, bij La Parada kan je in de meeste gevallen ieder gewenst aantal bestellen. Ook kan je veelal artikelen in verschillende kleuren bestellen in de door jouw gewenste verdeling. Er geldt wel een minimum bestel aantal, deze wordt vermeld bij stap 1 in het bestelproces.
Op welke wijze en waar wordt het logo bedrukt?
Er zijn zeer veel technische aspecten die een rol spelen bij het bedrukken en er zijn ook verschillende druktechnieken en drukposities beschikbaar om een relatiegeschenk te personaliseren. Dat is per artikel verschillend. Onze doelstelling is om het (online)bestellen zo eenvoudig mogelijk te maken, je hoeft derhalve alleen maar een keuze te maken uit het aantal kleuren waarin je het relatiegeschenk wilt laten bedrukken. Vooraf is namelijk al uitgezocht welke druktechniek het beste kan worden toegepast en je ontvangt bovendien altijd een digitale drukproef ter afstemming en akkoord. Naast het bedrukken in 1 of meer kleuren kan je vaak ook nog kiezen uit een (laser)gravering, blinddruk, (doming) sticker, borduring of een rondom druktechniek bij ronde artikelen. In veel gevallen is een digitale full color opdruk ook nog mogelijk en dat kan vaak zelfs nog voordeliger zijn dan 2 of meer kleuren opdruk. Uiteraard kunnen wij je met onze vakkennis daar ook uitgebreid over adviseren en ook als een relatiegeschenk op meer posities (bedrukking op 1 positie is standaard mits anders aangegeven) en/of middels verschillende druktechnieken kan worden bedrukt.
Om er zeker van te zijn dat je tevreden bent omtrent het eindresultaat van de bedrukking, maken wij bij opdracht altijd een gratis digitale drukproef. Pas na je akkoord op deze proef gaan we daadwerkelijk de relatiegeschenken bedrukken.
Wil je meer weten over de verschillende druktechnieken, lees dan onze informatiepagina over de verschillende bedrukkingstechnieken.
Waar kan ik mijn logo oploaden?
Zodra je de give aways in het winkelmandje hebt geplaatst, kan je in het winkelmandje ook het logo uploaden. Indien je nog instructies wilt meegeven mbt de drukkleur, de gewenste positie, een evt tekstopdruk, etc., dan kan je dat ook meteen aangeven in deze stap. Je mag het logo met evt instructies ook altijd mailen naar logo@laparada.nl.
Waar moet mijn logo aan voldoen?
Voor een zo mooi mogelijk eindresultaat werken wij met vectorbestanden voor het bedrukken van het logo. Dit is veelal een .eps of een .ai bestandsformaat. Dergelijke bestanden zijn iig bij de ontwerper van het logo bekend en veelal ook beschikbaar op de marketing/communicatie afdeling.
Heb je een ander bestandsformaat en/of vragen, neem dan gerust contact met ons op. In sommige gevallen kunnen we namelijk ook uit de voeten met een ander bestandsformaat, dit beoordelen we graag voor je. Een tekstopdruk kunnen wij overigens zonder vectorbestand naar wens voor je opmaken.
In alle gevallen controleert La Parada of de aangeleverde bestanden en kleurspecificaties voldoen. Is er een kleine aanpassing nodig, dan voeren wij deze kosteloos voor je uit. Uiteindelijk ontvang je een digitale drukproef per e-mail, opdat je zelf altijd de eindcontrole hebt of alles helemaal naar wens is.
Hoe specificeer ik de drukkleur(en)?
Om de drukkleur zo goed mogelijk overeen te laten komen met de werkelijke kleur, maken wij gebruik van PMS/Pantone kleuren. Geef deze kleuren bij voorkeur meteen op. In de meeste huisstijl documenten staan deze kleurnummers vermeld en veelal is een logo ook al opgemaakt in PMS kleuren.
In alle gevallen controleert La Parada of de aangeleverde bestanden en kleurspecificaties voldoen. Is er een kleine aanpassing nodig, dan voeren wij deze kosteloos voor je uit. Uiteindelijk ontvang je een digitale drukproef per e-mail, opdat je zelf altijd de eindcontrole hebt of alles helemaal naar wens is.
Note:
- In 99% van de situaties worden PMS/Pantone kleuren worden gebruikt voor het bedrukken op artikelen.
- CMYK kleuren worden gebruik voor drukwerk (zoals bv speelkaarten of een digitale opdruk).
- RGB kleuren en HEX codes worden gebruikt voor de weergave op een website (beeldscherm) en zijn derhalve niet geschikt als drukkleur.
Wat zijn instelkosten?
Instelkosten zijn o.a. de kosten die gemaakt worden om je logo om te zetten naar een film die gebruikt wordt om je logo te bedrukken, de inkt exact op jouw (PMS)kleur te maken en de machine in te stellen voor het te bedrukken artikel en positie waarop je logo wordt bedrukt.
Vanaf 1.000,= orderwaarde ex. BTW zijn de instelkosten voor 1 kleur opdruk veelal gratis of sterk gereduceerd bij een meer kleuren opdruk.
Krijg ik een digitale drukproef alvorens de give aways worden bedrukt?
Ja, La Parada stuurt standaard altijd een gratis digitale drukproef per e-mail alvorens er bedrukt wordt. Deze digitale drukproef ontvang je doorgaans al binnen 24 uur na het plaatsen van de opdracht. Je hebt dus zelf altijd de eindcontrole over het te bedrukken logo/ontwerp. In de digitale drukproef wordt het logo gevisualiseerd op het artikel, opdat je vooraf zeker bent dat we het juiste logo/ontwerp toepassen, de drukpositie en de vermelde kleuren juist zijn.
Indien je een spoedlevering hebt aangevinkt en/of je hebt een bepaalde leverdatum met ons afgesproken, is het van belang dat je de digitale drukproef binnen 1 werkdag akkoord geeft.
Kan ik bij La Parada ook op rekening betalen?
Ja, 99% van onze klanten betalen op rekening bij La Parada.
Bij iedere (nieuwe) bestelling raadplegen wij online een kredietrapport van je bedrijf. Voorwaarde is uiteraard dat je bij de KvK geregistreerd staat. Bij een positieve beoordeling betaal je bij ons op rekening. Bij levering wordt de factuur dan in .pdf formaat naar je gemaild en geldt standaard een betalingstermijn van 8 dagen netto. In andere gevallen zullen wij aan je vragen om vooraf de bestelling te voldoen.
Betreft het een productie-/custom made order en/of is de orderwaarde hoog, dan zullen wij in de meeste gevallen om een gedeeltelijke vooruitbetaling vragen. Dit stemmen we uiteraard altijd in onderling overleg met je af.
Wat is de levertijd van onbedrukte of bedrukte give aways?
La Parada kan bedrukte give aways al vanaf 72 uur / 3 werkdagen leveren na akkoord op de digitale drukproef. Onbedrukte artikelen kunnen doorgaans al vanaf 1 werkdag geleverd worden.
Op onze webshop (bij stap 3 op de artikelpagina) worden de volgende levertijd opties getoond voor bedrukte artikelen:
- Standaard staat een snelle levertijd aangevinkt. Doorgaans betekent dit ca. 5 tot max 9 werkdagen.
- Voor levering vanaf 3 werkdagen / 72 uur, kies dan voor spoed (hiervoor wordt een toeslag berekend).
- Heb je de bedrukte give aways niet snel nodig, kies dan voor levering normaal en profiteer van een extra korting. Bij levering normaal is de levering vaak binnen 8 tot 12 werkdagen.
Bovenstaande voorbeelden gelden voor het overgrote deel van onze collectie. De snelst leverbare artikelen met opdruk zijn te herkennen aan het 3 DAYS icoontje en hierop kan je ook selecteren bij het zoeken.
In alle gevallen gaat de levertijd in na akkoord op de digitale drukproef, immers na je akkoord kunnen wij pas starten met het bedrukken. De digitale drukproef ontvang je doorgaans al binnen 24 uur nadat wij je logo hebben ontvangen.
Heb je een deadline, laat dit ons weten dan kunnen wij hier rekening mee houden en stemmen wij de levering specifiek met je af.
Hoe worden de give aways verzonden?
Alle bestellingen worden verzonden per pakketdienst (door de bekende vervoerders zoals DHL, UPS, DPD, etc.) en bezorgd op werkdagen. Indien de zending vanuit Nederland wordt verzonden is de doorlooptijd doorgaans 1 werkdag (max. 2). Soms komt een zending ook van buiten Nederland en dan is de doorlooptijd veelal 2-3 werkdagen. Bij een spoedlevering houden wij uiteraard rekening met de afgesproken leverdag en indien nodig wordt er dan een expresse levering toegepast.
In sommige gevallen kan een zending ook worden afgehaald, echter dit is uitsluitend mogelijk in overleg. Sommige drukkerijen en/of magazijnen zijn namelijk buiten Nederland.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten worden automatisch berekend over de totale orderwaarde. Deze kosten worden direct vermeld bij het berekenen van de artikelprijs en uiteindelijk ook getoond in het winkelmandje. In de meeste gevallen is de levering gratis vanaf 500,= ex BTW.
De vermelde verzendkosten zijn gebaseerd op levering in Nederland. Veelal gelden dezelfde tarieven ook voor levering in België. Indien dit afwijkt, dan wordt dit vermeld in de orderbevestiging.
Is La Parada lid van de branchevereniging PPP?
Ja, La Parada is aangesloten bij de PPP (Platform Promotional Products, de officiële branchevereniging voor promotionele producten). Als PPP lid staan we voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Overigens is La Parada ook lid van de PSI (Promotional Product Industry).
Hoe zit het met afwijkingen qua levering?
In de regel wordt >95% van de bestellingen uitgeleverd conform het bestelde aantal, echter om productietechnische redenen kan een levering 10% meer of minder bedragen. Het daadwerkelijk geleverde aantal wordt gefactureerd. Deze regel is gebruikelijk in onze branche en conform de leveringsvoorwaarden van de PPP (Platform Promotional Products, de officiële branchevereniging voor promotionele producten), welke La Parada hanteert.
Ondanks dat het gebruikte fotomateriaal en productinformatie op onze webshop met de grootste zorg is samengesteld, kunnen geringe afwijkingen voorkomen wat betreft de kleur of uitvoering van een artikel. Daarnaast zijn je beeldscherminstellingen van invloed op de getoonde kleurstelling. Voor meer informatie zie onze disclaimer.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Bij La Parada staan kwaliteit en klanttevredenheid voorop. Toch kan het voorkomen, ondanks al onze inspanningen, dat je niet tevreden bent over een gedane levering. Dit willen wij graag weten, opdat we dit dan voor je op kunnen lossen. Doe dit dan wel s.v.p. binnen 8 dagen na levering. Voor meer info zie onze algemene leveringsvoorwaarden, conform de Nederlandse branchevereniging PPP.