Antwoorden op de meeste vragen (FAQ)

Hieronder vind je antwoorden op de meeste vragen omtrent het bestellen van bedrukte give aways en (custom made) relatiegeschenken. Mocht het antwoord op jouw vraag er onverhoopt niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.

Kan La Parada ook (bedrukte) artikelen voor mij op voorraad houden, verpakken en versturen (fulfilment)?

Ja, dat is mogelijk. La Parada kan artikelen voor je bedrukken, verpakken (evt drukwerk bijsluiten, stickeren, etc), op voorraad houden en zelfs huis aan huis versturen. Wij verzorgen het gehele traject van het moment van bestelling tot verzending en (deel)leveringen. Desgewenst naar meerdere adressen, ook buiten Nederland. Tevens bieden wij de mogelijkheid om je (bedrukte) artikelen op voorraad te houden middels een eigen 24/7 toegankelijk online bestelplatform, waarbij je dus op ieder moment je artikelen kan laten versturen.

Hoe kan ik het snelst online zoeken naar een bepaalde give away?

Middels de zoekbalk bovenaan de webshop kan je snel navigeren naar het door jou gewenste promotionele artikel.

Als je inspiratie wilt opdoen, ‘wandel’ dan gerust eens door ons overzichtelijke menu met een ruim aanbod van give aways en relatiegeschenken. Kan je het gewenste artikel niet vinden, geen probleem, stuur ons je (aan)vraag middels het contact formulier of bel 085 - 877 2977.

Goed om te weten! La Parada maakt voor veel bedrijven en merken relatiegeschenken en give aways 100% op maat: in je eigen kleur, vorm en verpakking!

Kan ik een proefmodel aanvragen?

Ja, je hebt bij La Parada de mogelijkheid om een gratis (onbedrukt) proefmodel/sample op te vragen, dan kan je vooraf de kwaliteit van het promotionele artikel goed beoordelen. De spelregels hierbij zijn heel eenvoudig, je betaalt in eerste instantie de stuksprijs van het onbedrukte artikel + de verzendkosten (vast bedrag a 6,95). Als je vervolgens een bestelling plaatst, worden deze kosten volledig vergoed. Hierdoor is je proefmodel helemaal gratis*. Op iedere productpagina staat een button sample aanvragen om direct een sample in het winkelmandje te plaatsen.

Gelet op bovenstaande regeling is het dus niet mogelijk om proefmodellen retour te sturen, mits vooraf anders overeengekomen. Bij iedere sample bestelling ontvang je van ons altijd een nieuw artikel in een ongeopende verpakking.

* De vergoeding van een proefmodel(len) is gelimiteerd tot max. 10% van de orderwaarde met een max. bedrag van 25,- per bestelling.

Is het mogelijk om een vrijblijvende offerte aan te vragen?

Jazeker, tot een bepaald bedrag kan je online snel je prijs inclusief een opdruk uitrekenen, maar je kunt ons natuurlijk ook een offerte aanvraag sturen. Op iedere artikelpagina (onder de bestelbutton) staat een button vrijblijvende offerte om een offerte op te vragen.

Wil je een aanvraag plaatsen voor meerdere give aways, een custom made artikel of voor een artikel wat je niet kan vinden op onze website, gebruik dan ons contact formulier. Doorgaans sturen wij je dan dezelfde dag of binnen 24 uur een vrijblijvende offerte.

Als je een grote oplage nodig hebt of je hebt elders een voordeligere prijs gezien, is het altijd raadzaam om een offerte op te vragen. We kunnen dan specifiek voor jouw wensen een vrijblijvende offerte uitbrengen met een netto prijs.

Hoe kan ik contact opnemen met La Parada?

Tijdens kantooruren kan je bellen op 085 - 877 2977. Om te mailen of voor ons kantooradres verwijzen we je graag door naar onze contact pagina.

Kan ik ook een catalogus ontvangen of een afspraak maken?

Ja, dat is zeker mogelijk. Naast het ruime online aanbod hebben we ook een catalogus. Uiteraard kunnen we deze gratis aan je verzenden en desgwenst kunnen we ook geheel vrijblijvend een afspraak maken om deze langs te brengen. Zodoende kan je meteen je wensen kenbaar maken en kunnen wij je helpen met het vinden van de best passende give away.

Naast een papieren catalogus, kunnen we je ook een digitale blader catalogus toesturen.

Kan ik ook custom made relatiegeschenken of give aways bestellen bij La Parada?

Jazeker, La Parada is specialist op het gebied van custom made relatiegeschenken en give aways. Sommige van deze custom made artikelen kan je zelf al direct online bestellen. Naast de online artikelen kunnen we (bijna) alles in een eigen ontwerp voor je maken, geheel in je eigen huisstijl. Neem hiervoor vrijblijvend contact met ons op of zie onze custom made informatie pagina.

Krijg ik een korting naarmate ik een hoger aantal bestel?

Ja, La Parada hanteert scherpe prijzen en op basis van het door jou ingegeven aantal op de webshop wordt de prijs automatisch aangepast, zowel voor het artikel als de drukkosten. Geen ingewikkelde prijsberekeningen met allerlei kortingspercentages, je ziet bij ons direct de prijs die jij betaalt voor het gewenste aantal.

Ter indicatie, in het midden van de artikelpagina onder het tabje Prijsinformatie zie je hoe de prijsstaffels zijn opgebouwd. Hierbij heb je snel inzicht vanaf welk aantal je voordeliger inkoopt.

Mocht je elders toch nog een betere prijs gezien hebben of je hebt een grote oplage, neem dan altijd contact met ons op. Wij doen graag ons best om hier alsnog een beter aanbod voor te doen.

Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Onze prijzen zijn in Euro's en excl. 21% of 9% BTW.

Hoe bereken ik mijn prijs van (bedrukte) give aways?

Het berekenen van je prijs en het bestellen van give aways kan heel eenvoudig online. Vind je het prettiger om gewoon telefonisch of per e-mail te bestellen, dan kan dat natuurlijk ook! Gebruik hiervoor ons contact formulier of bel met 085 877 2977.

Stap 1: Kies als eerste de kleur (indien er maar één kleur beschikbaar is, wordt deze stap niet getoond).

Opmerking: Je kunt meerdere kleuren bestellen van eenzelfde artikel, herhaal dan nogmaals deze stappen en plaats alle kleuren in het winkelmandje.

Stap 2: Kies de gewenste drukpositie en bedrukkingswijze (of onbedrukt).

Stap 3: Selecteer het gewenste aantal of kies zelf een ander aantal. Op dit moment wordt ook de stuksprijs en de totaalprijs getoond.

Stap 4: Klik op bestellen. Dan kan je in het winkelmandje o.a. je logo uploaden, factuur-/afleveradres invullen, de gewenste leverdatum selecteren, de leverings- en betaalmethode kiezen en e.v.t. wensen/opmerkingen opgeven.

Het logo mag je desgewenst ook achteraf aan ons e-mailen naar logo@laparada.nl.

Ben ik gebonden aan bepaalde vaste staffel aantallen?

Nee, bij La Parada kan je in de meeste gevallen, zie het invoerveld onder de getoonde staffels, ieder gewenst aantal bestellen. Ook kan je in de meeste gevallen artikelen in verschillende kleuren bestellen in de door jouw gewenste verdeling. Er geldt wel een minimum bestel aantal, dit wordt vermeld tijdens het bestelproces.

Op welke wijze en waar wordt het logo bedrukt?

Tijdens het bestelproces kan je kiezen uit één of meer drukposities met eveneens één of meer drukopties; in 1 of meer kleuren bedrukken, graveren, borduren, etc. Dit is afhankelijk uiteraard van het betreffende artikel. Hierbij wordt veelal ook meteen het beschikbare drukvlak aangegeven. Tip: een digitale full color opdruk kan soms voordeliger zijn dan 2 of meer kleuren opdruk. Uiteraard kunnen wij je met onze vakkennis daar ook uitgebreid over adviseren en ook als een relatiegeschenk op meer posities (bedrukking op 1 positie is standaard mits anders aangegeven) en/of middels verschillende druktechnieken kan worden bedrukt.

Om er zeker van te zijn dat je tevreden bent omtrent het eindresultaat van de bedrukking, maken wij bij opdracht altijd een gratis digitale drukproef. Pas na je akkoord op deze proef gaan we daadwerkelijk de relatiegeschenken bedrukken.

Wil je meer weten over de verschillende druktechnieken, lees dan onze informatiepagina over de verschillende bedrukkingstechnieken.

Waar kan ik mijn logo oploaden?

Zodra je de give aways in het winkelmandje hebt geplaatst, kan je in het winkelmandje het logo uploaden. Indien je nog instructies wilt meegeven m.b.t. de drukkleur, de gewenste positie, een e.v.t. tekstopdruk, etc., dan kan je dat ook meteen aangeven in deze stap. Je mag het logo met e.v.t. instructies ook altijd mailen naar logo@laparada.nl.

Waar moet mijn logo aan voldoen?

Voor een zo mooi mogelijk eindresultaat werken wij met vectorbestanden voor het bedrukken van het logo. Dit is veelal een .eps of een .ai bestandsformaat. Dergelijke bestanden zijn i.i.g. bij de ontwerper van het logo bekend en veelal ook beschikbaar op de marketing/communicatie afdeling. Bij digitaal drukwerk in CMYK kleuren kan soms ook een .jpg afbeelding volstaan (minimaal 300dpi).

Heb je een ander bestandsformaat en/of vragen, neem dan gerust contact met ons op. In sommige gevallen kunnen we namelijk ook uit de voeten met een ander bestandsformaat, dit beoordelen we graag voor je. Een tekstopdruk kunnen wij overigens zonder vectorbestand naar wens voor je opmaken.

In alle gevallen controleert La Parada of de aangeleverde bestanden en kleurspecificaties voldoen. Is er een kleine aanpassing nodig, dan voeren wij deze kosteloos voor je uit. Tenslotte ontvang je een digitale drukproef per e-mail, opdat je zelf altijd de eindcontrole in handen hebt of alles helemaal naar wens is.

Hoe specificeer ik de drukkleur(en)?

Om de drukkleur zo goed mogelijk overeen te laten komen met de werkelijke kleur, maken wij gebruik van PMS/Pantone kleuren. Geef deze kleuren bij voorkeur meteen op. In de meeste huisstijl documenten staan deze PMS/Pantone kleurnummers vermeld en veelal is een gevectoriseerd logo ook al opgemaakt in PMS kleuren.

In alle gevallen controleert La Parada of de aangeleverde bestanden en kleurspecificaties voldoen. Is er een kleine aanpassing nodig, dan voeren wij deze kosteloos voor je uit. Uiteindelijk ontvang je een digitale drukproef per e-mail, opdat je zelf altijd de eindcontrole hebt of alles helemaal naar wens is.

Opmerkingen:
- In 99% van de situaties worden PMS/Pantone kleuren worden gebruikt voor het bedrukken op artikelen.
- CMYK kleuren worden gebruik voor drukwerk (zoals bv speelkaarten of een digitale opdruk).
- RGB kleuren en HEX codes worden gebruikt voor de weergave op een website (beeldscherm) en zijn derhalve niet geschikt als drukkleur.

Wat zijn instelkosten?

Instelkosten zijn o.a. de kosten die gemaakt worden om je logo om te zetten naar een film die gebruikt wordt om je logo te bedrukken, de inkt exact op jouw (PMS)kleur te maken en de machine in te stellen voor het te bedrukken artikel en positie waarop je logo wordt bedrukt.

Krijg ik een digitale drukproef alvorens de give aways worden bedrukt?

Ja, La Parada stuurt standaard altijd een gratis digitale drukproef per e-mail alvorens er bedrukt wordt. Deze digitale drukproef ontvang je doorgaans al binnen 24 uur na het plaatsen van de opdracht. Je hebt dus zelf altijd de eindcontrole over het te bedrukken logo/ontwerp. In de digitale drukproef wordt het logo gevisualiseerd op het artikel, opdat je vooraf zeker bent dat we het juiste logo/ontwerp toepassen, de drukpositie en de vermelde kleuren juist zijn.

Indien je een spoedlevering wenst en/of je hebt een bepaalde leverdatum met ons afgesproken, is het van belang dat je de digitale drukproef binnen 1 werkdag akkoord geeft.

Kan ik bij La Parada ook op rekening betalen?

Ja, 90% van onze klanten betalen op rekening bij La Parada.

Bij iedere (nieuwe) bestelling raadplegen wij online een kredietrapport van je bedrijf. Voorwaarde is uiteraard dat je bij de KvK geregistreerd staat. Bij een positieve beoordeling betaal je bij ons op rekening. Bij levering wordt de factuur dan in .pdf formaat naar je gemaild en geldt standaard een betalingstermijn van 8 dagen netto (na overleg e.v.t. aan te passen naar 14 of 30 dagen netto). In andere gevallen zullen wij aan je vragen om vooraf de betaling te voldoen. Dit kan door overmaking per bank na ontvangst van je orderbevestiging, maar je kunt ook direct veilig online bij de afronding van je bestelling per iDEAL betalen.

Betreft het een productie-/custom made order en/of is de orderwaarde hoog, dan zullen wij in de meeste gevallen om een gedeeltelijke vooruitbetaling vragen. Dit stemmen we uiteraard altijd in onderling overleg met je af.

Wat is de levertijd van onbedrukte of bedrukte give aways?

La Parada kan bedrukte give aways al vanaf 72 uur / 3 werkdagen verzenden, na akkoord op de digitale drukproef. Onbedrukte artikelen kunnen doorgaans al vanaf 1 werkdag worden verzonden.

Omdat een aantal magazijnen en drukfaciliteiten in andere EU landen zijn gevestigd, kan het transport soms 2 a 4 werkdagen in beslag nemen. Heb je een deadline, laat dit ons weten (kan in winkelwagentje aangegeven worden), dan kunnen wij hier rekening mee houden en stemmen wij de levering specifiek met je af.

Op vrijwel iedere productpagina wordt de levertijd aangegeven. Dit is het gemiddeld aantal productiedagen + de gemiddelde transporttijd in werkdagen, na je akkoord op de digitale drukproef. De digitale drukproef ontvang je doorgaans al binnen 24 uur nadat wij je logo hebben ontvangen. De levertijd is mede afhankelijk van de gewenste druktechniek, aantal drukposities en de bestelde oplage, derhalve is de getoonde levertijd een indicatie.

Hoe worden de give aways verzonden?

Alle bestellingen worden verzonden per pakketdienst (door de bekende vervoerders zoals DHL, UPS, DPD, etc.) en bezorgd op werkdagen. Indien de zending vanuit Nederland wordt verzonden is de doorlooptijd doorgaans 1 werkdag (max. 2). Soms komt een zending ook van buiten Nederland en dan is de doorlooptijd veelal 2-3 werkdagen. Bij een spoedlevering houden wij uiteraard rekening met de afgesproken leverdag en indien nodig wordt er dan een expresse levering toegepast.

In sommige gevallen kan een zending ook worden afgehaald, echter dit is uitsluitend mogelijk na overleg. Sommige drukkerijen en/of magazijnen bevinden zich namelijk buiten Nederland.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden automatisch berekend over de totale orderwaarde. Deze kosten worden in het winkelmandje apart vermeld. In de meeste gevallen is de levering gratis vanaf 500,= ex BTW.

De vermelde verzendkosten zijn gebaseerd op levering in Nederland. Veelal gelden dezelfde tarieven ook voor levering in België. Indien dit afwijkt, dan wordt dit vermeld in de orderbevestiging.

Heb ik garantie als er iets mis is met de geleverde artikelen?

Ja, bij La Parada staan kwaliteit en klanttevredenheid voorop. Toch kan het voorkomen, ondanks al onze inspanningen, dat er fabricagefouten zijn of dat de artikelen foutief zijn gepersonaliseerd (afwijkend van de digitale drukproef). De fabrieksgarantie zorgt dan voor een herstelling van het defect of omruiling.

Mocht er dus onverhoopt iets zijn omtrent de gedane levering, dan willen wij dat graag weten. Wij doen dan uiteraard ons uiterste best om het naar tevredenheid op te lossen. Meld dit wel s.v.p. binnen 8 dagen na levering. Voor meer info zie onze algemene leveringsvoorwaarden.

Hoe zit het met afwijkingen qua levering?

In de regel wordt >95% van de bestellingen uitgeleverd conform het bestelde aantal, echter om productietechnische redenen kan een levering 10% meer of minder bedragen. Het daadwerkelijk geleverde aantal wordt gefactureerd. Deze regel is gebruikelijk in de promotionele branche.

Ondanks dat het gebruikte fotomateriaal en productinformatie op onze webshop met de grootste zorg is samengesteld, kunnen geringe afwijkingen voorkomen wat betreft de kleur of uitvoering van een artikel. Daarnaast zijn je beeldscherminstellingen van invloed op de getoonde kleurstelling. Voor meer informatie zie onze disclaimer.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt je bestelling niet zomaar terugsturen, dat is helaas niet mogelijk. Het herroepingsrecht uit het consumentenrecht is niet van toepassing. Bestellingen van artikelen op maat of gepersonaliseerde producten kunnen niet zomaar teruggestuurd worden.

Uitzondering: uiteraard kunnen foutief bedrukte artikelen worden omgeruild of wanneer het product defect is. Indien dit het geval is, geef ons direct na ontvangst een seintje (uiterlijk binnen 8 dagen). De fabrieksgarantie zorgt dan voor een herstelling of omruiling.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Bij La Parada staan kwaliteit en klanttevredenheid voorop. Toch kan het voorkomen, ondanks al onze inspanningen, dat je niet tevreden bent over een gedane levering. Dit willen wij graag weten, opdat we dit dan voor je op kunnen lossen. Doe dit dan wel s.v.p. binnen 8 dagen na levering. Voor meer info zie onze algemene leveringsvoorwaarden.

 

Neem contact met ons op

Bewijs dat u geen robot bent
Error 404